GothCon XXXV here we come!

3kommentarer

Nu är allt kirrat och klart! Årets spelkonvent för er kära bloggare, och dess flickvän, kommer att åka till GothCon XXXV i Göteborg! GothCon arrangeras varje år av GothCons Vänner och i år är det deras 35:e omgång. Det kommer att finnas massvis av spel, försäljare, arrangemang, men framförallt underbara spelare av olika slag! Allt ifrån Magic The Gathering-tonåringar, brädspels-tomtar, krigsspels-veteraner och Warhammer-krigare!

Själv kommer jag antagligen hänga i brädspels-barerna och insupa både det ena och det andra. Jag har anmält mig till SM-kvalet i Settlers of Catan och hoppas kunna sälja gott om får för att få tillräckligt med lera till alla vägar jag ska bygga (i spelet då)!

För alla oroliga föräldrar där ute som läser detta kan jag meddela 2 viktiga punkter som står på GothCons hemsida:
1. "[...] vem som helst får delta, även om vi rekommenderar att våra besökare är minst 15 år gamla."
2. "Konventet är helt drogfritt."

Kolla på GothCon XXXV:s hemsida för mer info!

3 kommentarer

Mikael Ölmestig

06 Mar 2011 12:47

För er brädspelare som vill testa på nya brädspel (och oupptäckta diamanter) rekommenderar jag Brädspelsrestaurangen.

inCUBE

09 Mar 2011 21:36

Kommer absolut att titta förbi!!

Nägra starka rekommendationer så här på förhand, så man vet vad man ska kika extra noga efter?

Mikael Ölmestig

15 Mar 2011 14:15

Det beror lite på vad man är ute efter. Personligen tycker jag man ska testa saker som man inte får så stor möjlighet att göra vid andra tillfällen. För min del innebär det krigsspelsrummet, rollspel (speciellt jag som föredrar one-offs istället för kampanjer) och dioramor. Jag är också lite intresserad av det engelska rummet - det stället har potential. Jag är inte sugen på turneringar för att spela samma spel flera gånger på ett konvent tycker jag är slöseri på tiden.

Kommentera

Publiceras ej